What's actually good about this crappy month


Bara för att hålla den positiva andan vid liv såhär i novembermåndagens grådimma så kommer här en lista med några fina, prima ting i vardagen. Fyll gärna på, jag behöver någon slags vilja och ork för att inte tvingas begrava mig i mjuka duntäcken resten av månaden.

Vaniljsoyamjölk, raggsockor, chaité(+ vaniljmjölken!), gripande litteratur, dimmiga fotografier, ulltyg, skumbad, rostad kokos, varma kramar med rosiga kinder, värmeljus, söndagspromenader, att äta äpplen med pekfingret, att sträckläsa halva natten, att lyckas klippa sin egna lugg rak, att komma precis i lagom tid till bussen, fin musik, bibliotek, regn mot sovrumsfönstret, höstsol mot pannan, färdiga skolarbeten, öppna eldar, nybakat bröd, söta kyssar, fladdrande höstskratt, fina skrivblock och spegliga trevåningsfat.


Kommentarer
Postat av: michelle bogar

på något sätt så vill jag bara hoppa in i din blogg och leva i den

2009-11-23 @ 20:30:11
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, håller med föregående talare! Dina bilder är sinnessjukt vackra :)

2009-11-23 @ 21:00:11
Postat av: SOfia

Åh, håller med föregående talare! Dina bilder är sinnessjukt vackra :)

2009-11-23 @ 21:00:24
Postat av: ebba

bloggar som inspirerar, en hund i fotändan och massavis massvis med kanel och andra julkryddor..

2009-11-23 @ 21:27:18
URL: http://ebblogg.devote.se
Postat av: julia

underbar bild!

2009-11-23 @ 21:35:09
URL: http://juliaochalicia.blogg.se/
Postat av: Ika

vardagsmiddag med fina vänner, den där solen som trots allt inte har dött utan visade upp sig i helgen, klassisk musik, film späckad med shakespeare-referenser, choklad, pensel och färg, gamla negativ...

2009-11-23 @ 21:53:42
URL: http://cassiopeia81.wordpress.com/
Postat av: Helen

Tack så mycket för att du orkade svara! Jag har en 120 Holga så det blir lite pyssel men det borde man väl orka. Har haft en vidrig månad med mördande skola, och har lidit av anti-inspiration, men nu fick jag förfärlig lust att experimentera igen. Känns underbart!

Jag tror att lomo-filmerna är en ganska stor rip-off... Motsvarande finns säkert mycket billigare på ebay!

Jag gillar mycket av det du räknar upp här! Chai té upptäckte jag precis för bara några veckor sen. Underbart!

2009-11-23 @ 23:45:12
URL: http://600x450.blogspot.com
Postat av: hannah

frukost tillsammans med vänner man älskar oc h berättelser om mumintrollen-snusmumriken

2009-11-25 @ 17:59:58
Postat av: hannah

frukost tillsammans med vänner man älskar oc h berättelser om mumintrollen-snusmumriken

2009-11-25 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0