TOP TEN DAYS

Börjar min årssammanfattning på samma sätt som förra året och börjar med topp tio av 2010s dagar, blir ungefär såhär i historisk ordning:

Vi fyllde arton och hade världens bästa födelsedagsfest i Enköping! Innehöll bland annat bastubad och långdistanslöpning (i sitt sammanhang kan nog 300 m fram och tillbaks/gatan ned ses som det i alla fall) iklädda det ovan, en massa indisk mat, nötallergier, en del hångel och annat sköj. Kunde nog inte haft en bättre vuxenpremiär än med en riktig tonårshemmafest tror jag.



Under påskhelgen var hela pappas familjeskara nere i Skåne och hade ett par fantastiska dagar i kvarnen. Vi blir ganska många när alla samlas (typ 13 tror jag) med sina respektive och jag tror att det här var den enda gången som vi var allihopa tillsammans under en hel helgs tid, kvalitétstid alltså! Bland annat så lekte vi krig, spelade flipper, njöt av vårens första varma solstrålar och gick på massor av loppisar.

I slutet på maj var jag med min fina klass på Claras sommarställe på Saltarö. Det var helt idylliskt med sommarvärme, bad, kubbspel och framförallt världens bästa klass (jag saknar er!!!)

Inte så många dagar efter vår lilla minisemester tillsammans så var det dags att säga tack och hej, studenten var, trots feberfrossa från min del, såklart en fantastisk dag, men framförallt så var det nog allt omkring som var det bästa. All förväntan, alla glada skålar och såklart den där friheten.Den är ju ganska fin trots allt.

Bara två dagar efter studenten så packade jag och Mårten alla våra saker(mest mina, han hade ju redan det mesta i rätt del av landet) och flyttade till Göteborg. Det gick ju ganska fort där i dagarna, för redan dagen efetr flytten så började jag jobba på Intermetra!



Midsommar firades för min del ganska spontant i Falkenberg, på Johans sommarställe, men det var tveklöst den bästa midsommar jag firat och en av de absolut bättre kvällarna jag upplevt! Förutom att spela kubb, spela påhittade lekar och äta god mat så sjöng vi en herrans massa snapsvisor. Tror faktiskt att snappsvisor är lite av min favorit nu, helt klart den enda allsång som jag kan acceptera i alla fall.

I studentpresent så gav jag isak biljetter till Göteborg så att jag kunde försäkra mig om att han skulle komma på besök under sommaren. Passande nog så bokade Annika och Gustav biljetter till samma helg och vi hade några superfina dagar. Extra bra var det att både Annika och Gustav gjorde ett återbesök i höstas, tycker att jag ser en början på en väldigt fin tradition med andra ord.

På tal om fina besök så kom en hel skara av mina favoritmänniskor till Göteborg under Way Out West! Både fin musik och bra sällskap alltså. Kan ju knappt bli bättre tror jag.


Efter en arbetsam sommar så tog jag och M en veckas chartersemester i Turkiet. Chartergrejen var min premiär och inte alls någon favorit (förutom värmen då. Värmen skulle jag nästan kunna dö för nu). Men jag skulle nog påstå att vi gjorde det bästa av saken. Bland annat så bestämde vi oss för att gå upp till den stora borgen som ligger på ett berg mitt i Alanya, det tog ett par timmar att komma upp och det slutade med att vi hamnade på fel sida för att se solnedgången, men utsikten var ju som ni kan se inte helt fel utan sol heller.

I oktober besökte jag Uppsala i några dagar, träffade mina fina vänner och hade minisemester i min gamla hemstad, lite konstigt men bra!


och det var ungefär det, fler listor är att vänta!

Kommentarer
Postat av: hanna

du tar så fina bilder!

2011-01-03 @ 13:12:39
URL: http://korell.blogg.se/
Postat av: johanna

g a h! dina bilder är amaziiinng! så jävla fina. måste bara fråga vad du har för kamera? (och nu vet jag att dom fina bilderna inte bara beror på kameran men endå)

2011-01-04 @ 15:31:57
URL: http://jafalk.blogg.se/
Postat av: Karin Lundin fotograf

åhh älskar dina bilder! dom känns som från en annan tid:)

2011-01-04 @ 21:18:29
URL: http://kajjan.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

goooa bilder! :D

2011-01-05 @ 01:37:26
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: agnes

så himla fint med fjädrar i trädet. kram

2011-01-05 @ 20:26:34
URL: http://agneswilhelmina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0